Business Case

National Geographic Ultimate Explorer

National Geographic Ultimate Explorer
  • National Geographic / Disny

    Voor National Geographic ontwierpen we een complete nieuwe ervaring. Een applicatie met opdrachten die elke bezoeker op een unieke reis door het park stuurt.

    Date

    April 2023

    Toegepaste Skills
    HeadlessAppUser Interface

    De uitdaging

    De uitdaging lag in het vinden van een perfecte balans tussen educatie en entertainment in het creëren van themaparken voor National Geographic. We moesten ervoor zorgen dat de bezoekers, kinderen tussen zes en zestien, niet alleen plezier beleefden, maar ook een waardevolle educatieve ervaring hadden.

    De Oplossing

    We hebben een applicatie ontwikkeld genaamd “Mission Control”. Door een RFID-chiparmband te scannen, kon een bezoeker inloggen en zijn eigen educatieve reis door het pretpark starten. De kinderen kregen een interactieve missies toegewezen konden hun eigen hun profiel aanpassen en gingen op avontuur om missies te voltooien die afgestemd waren op hun leeftijd en vaardigheden. Met als doel? Het het worden van de National Geographic Ultimate Explorer!

  • Introductie

    Verkennen & leren vanuit één centrale user experience.

    Ontdek hoe Mission Control, met zijn RFID-chiparmbanden en interactieve missies, pretparkbezoekers meeneemt op een unieke reis. Een boeiende en persoonlijke ervaring die niet alleen plezier en spanning biedt, maar ook de nieuwsgierigheid van kinderen stimuleert om de wonderen van de wereld te verkennen. Duik in dit innovatieve concept en ontdek hoe National Geographic de grenzen van pretparkbeleving verlegt.

  • Ontdek de wereld van National Geographic Ultimate Explorer

    Door een eigen profiel als ‘Explorer’ te maken, kon elk kind op ontdekkingsreis gaan door het themapark. Waarin ze verschillende vragen moesten beantwoorden en onderzoeken. Dit alles vanuit Mission Control, door middel van een RFID-chiparmband vertaalt naar interactieve missies, maakte we een unieke reis voor elke bezoeker gebaseerd op leeftijd. Zo werd elk kind een echte ‘Explorer’ in de wereld van wetenschap, natuur en cultuur op zijn/haar eigen niveau.

    Download de Case Study
  • De highlights waar we trots op zijn:

  • Features

    Eigen avatar

    Wanneer een "explorer" zijn reis door het pretpark start, krijgt hij/zij de mogelijkheid om zijn eigen avatar aan te maken en door opdrachten uit te voeren aan te passen door 'rewards' te winnen!

  • Features

    Mapping

    Reis met National Geographic door de hele wereld! Van de Amazone tot The International Space Station, elke keer krijgt een explorer een opdracht toegewezen ergens in het pretpark.

  • Features

    Badges & Awards

    Door je missie te behalen kun je Badges en andere prijzen winnen. Zo maken we de uitdaging de moeite waard en helpen we de explorers te enthousiasmeren!